Canalblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Garbage's Box
30 juillet 2016

La rencontre: Shirley Manson, poupée quinqua toujours trash

tribune_logo

 Shirley Manson, poupée quinqua toujours trash
La rencontre On connaissait la chanteuse de Garbage rousse et flamboyante, on la retrouve blonde et hypnotisante et plus féministe que jamais.
Par Thérèse Courvoisier 04.06.2016  - en ligne sur Tribune de Genève

tribune-topelement 
La chanteuse de Garbage est plus féministe que jamais.

 C'est une Shirley Manson diaphane qui ouvre la porte du Portakabin qui lui sert de maison d’un soir dans les coulisses du festival Caribana à Crans-près-Céligny. On avait été habitué à une chevelure de feu et des lèvres de sang, aujourd’hui l’Ecossaise affiche un look de poupée trash pastel. Si sa bouche a perdu de sa couleur, il n’en est rien côté mordant. Toujours nature dans son comportement, elle se laisse aller à de bruyants éclats de rire et ose des positions plus confortables qu’élégantes (mais pas aussi provocatrices que sur scène, plus tard dans la soirée!).

Vous êtes plutôt accro à la musique ou à la performance scénique ?
A l’époque, la scène était ma raison de vivre. Maintenant, je me concentre plus sur la musique, je veux qu’un son corresponde exactement à ce que je recherche. J’ai gagné en confiance, je ne ressens plus le besoin d’autant m’appuyer sur mon jeu de scène. J’ai aussi appris à faire avec les critiques négatives, même si elles ne sont jamais faciles à accepter. Plus jeune, j’avais peur que ces avis négatifs ne m’enlèvent cette vie que j’aimais tant. Mais non, ça fait maintenant vingt et un ans qu’on est là! Aujourd’hui, j’ai suffisamment bossé pour pouvoir dire: «Voilà ce que j’ai à offrir, que vous l’aimiez ou pas!» Je ressens toujours une décharge énorme d’adrénaline sur scène, ce qui ne m’empêche pas de me demander à chaque concert s’il sera le dernier!

Votre nouvel album, Strange Little Birds est du pur Garbage. Vous ne vous laissez donc pas influencer par les modes?
C’est vrai que je crois que notre ADN est resté intact. Mais moi-même j’ai été surprise par ce disque: on a réussi à trouver une nouvelle toile de fond sans pour autant perdre notre identité et donc notre son.

On a l’impression que vous atteignez enfin une maturité personnelle…
Ma mère est décédée il y a quelques années, et ce jour-là j’ai grandi. J’ai donc été une enfant jusqu’à plus de 40 ans! Soudain je me suis demandé ce que cela voulait vraiment dire d’être un humain sur cette terre. Il n’y avait plus personne pour me protéger, j’allais devoir le faire toute seule. Le changement a été énorme, j’ai eu un vrai déclic. Ma maman, c’était ma guerrière, elle m’aimait plus que quiconque ne m’aimera jamais. Heureusement je suis très proche de mes sœurs et de mon papa.

Aujourd’hui, il n’y a plus beaucoup de femmes au micro de groupes de rock, ou du moins elles n’ont pas votre longévité…
C’est vrai, mais il y a énormément de musiciennes talentueuses, et j’ai la chance d’en connaître un bon nombre (ndlr: elle est notamment très amie avec Gwen Stefani). On se serre les coudes. J’ai eu le privilège de bosser et donc de vivre entourée d’hommes dans mon groupe, mais j’adore et j’admire les femmes. On est compliquées et parfois hystériques, je sais de quoi je parle! Cela dit, j’ai énormément d’amies avec qui je passe des journées entières à écouter de vieux vinyles.

Dans ce rôle il y avait encore Beth Ditto, de feu Gossip, qui est aussi expressive que vous et qui partage votre passion pour le maquillage!
Oh, merci, c’est un supercompliment qu’être comparée à Beth, qui est fabuleuse. Et, oui, je suis toujours obsédée par le maquillage. Cela dit, je crois que je vais arracher mes faux cils dès que je serai descendue de scène tellement ils m’énervent ce soir!

Selon vous, il est plus difficile de vieillir sur scène ou à Hollywood ?
Je pense que c’est dur pour les femmes de vieillir, point barre. Que l’on soit une actrice ou une pop star célèbre ou une mère célibataire avec un job à 100%. C’est superdur pour nous toutes. C’est un vrai challenge que perdre peu à peu le but qu’on nous a fixé depuis notre naissance, cette chose qu’on nous a toujours encouragées à considérer comme notre qualité principale: la beauté. Dès le début, on nous enseigne que «jolie», puis «sexy» sont les compliments ultimes!

Une femme a beau être une scientifique reconnue ou une écrivain incroyable, on demandera toujours si elle est belle et svelte… Nous les femmes sommes nos propres pires ennemies puisqu’on continue à y croire! Rassurez-vous, j’ai aussi des moments de désespoir devant mon miroir en apercevant les rides sur mon front, mais j’aime croire que je vaux plus que ça et j’aimerais que les autres y arrivent aussi. Chaque femme a de la puissance, une âme et un soupçon de magie en elle! J’ai eu l’occasion de passer du temps avec de vraies beautés. Certaines sont incroyables, d’autres chiantes comme la pluie. Donc on se fiche pas mal de leurs traits parfaits.

Vous aurez 50 ans en août. Ce chiffre vous fait flipper ?
Non, je suis plutôt reconnaissante. Même si je me dis avec une certaine mélancolie: «Mon Dieu, il me reste de moins en moins de temps!» Vous savez, j’ai perdu tellement d’enfants dans ma vie (ndlr: même si elle n’est pas elle-même maman). J’ai vu des amis enterrer leur petit de 6 ans, un de mes amis vient de perdre sa fille adolescente, ma nièce est également décédée. Ces morts me rendent incroyablement agressive envers ces femmes qui se plaignent de leur âge. J’ai envie de les attraper par la gorge, de les plaquer contre le mur et de leur hurler de profiter de cette vie qu’elles ont toujours, contrairement à ces enfants. Arrêtez de pleurnicher, bon sang!

Vous chantez enfin l’amour… Un thème qui vous met mal à l’aise, non ?
Oh oui! If I Lost You est la chanson la plus intime que j’aie jamais écrite. J’ai toujours trouvé très difficile de m’investir dans des chansons d’amour. Mais j’ai mûri, et il y a des choses que je voulais graver sur ce disque, pour la postérité. Pas seulement l’amour de ma relation actuelle, mais des moments de ma vie où j’ai vraiment été amoureuse (elle commence à nerveusement jouer avec la manche de son T-shirt). Ah, zut, vous avez remarqué mon petit geste? Apparemment, je suis toujours aussi mal à l’aise avec le sujet… Au moins, aujourd’hui, j’arrive à en rire! (TDG)

Un dernier pour la route

Votre dernier verre ? «D’alcool donc (faux air innocent)? C’était hier soir, une vodka. J’ai laissé tomber le tonic…»

Votre dernier rendez-vous chez le coiffeur ? «Ah, vous trouvez aussi que mon rose est un peu délavé? En fait, ma prochaine teinture est agendée à demain, puisque nous avons un jour de repos. Et celui qui va s’en occuper, c’est mon mari! Pas question de mettre mes cheveux entre les mains de n’importe qui. Il n’aime pas trop ça, mais il le fait parce que je l’y oblige. Et il le fait très bien aussi parce que je l’y oblige!»

Votre dernière balade avec votre chien ? «Avant de partir pour l’Europe. Ma chienne actuelle, qui est une sorte de terrier de 10 ans à la race pas vraiment définie, ne peut pas nous accompagner en tournée: c’est la reine de l’évasion!»

Vos dernières larmes ? «Oh, il y en a eu beaucoup au mois de mai, puisque j’ai perdu deux proches. Je dirais donc pendant notre concert à Reims – mais je n’avais pas abusé du champagne (rires)!»

Votre dernier fou rire ? «Ça m’arrive tout le temps. Là, c’était sur scène, donc pas évident de chanter dans ces conditions!»

Biographie

1966 Naissance le 26 août à Edimbourg.

1978 A 12 ans, elle se rebelle contre son éducation religieuse. Au cours de son enfance, elle se met à chanter, à jouer de l’accordéon, de la flûte, de la clarinette et du piano et suit des cours de danse classique. Elle fait aussi partie des Brownies, l’équivalent féminin des scouts.

1984 Est approchée par le groupe Goodbye Mr. Mackenzie, qu’elle rejoint avant de créer son propre projet, Angelfish.

1994 Après avoir aperçu brièvement un clip d’Angelfish sur MTV, le groupe américain Garbage la contacte. Elle rejoint ainsi Los Angeles et Steve Marker, Duke Erikson et Butch Vig (célèbre pour avoir produit Nevermind de Nirvana).

1995 Garbage sort son premier album, qui se vendra à plus de 4 millions d’exemplaires grâce à ses singles comme Only Happy When It Rains ou Stupid Girl.

1998 Sortie de Version 2.0. Elle pose pour Calvin Klein et le groupe enregistre The World Is Not Enough pour James Bond.

2010 Garbage retrouve le chemin des studios. La même année, Shirley épouse leur ingénieur du son, Billy Bush.
Not Your Kind Of People sort en 2012.

2016 La sortie de Strange Little Birds, 6è album du groupe, est agendée au 10 juin, au milieu de leur tournée européenne.

Enregistrer

Publicité
Publicité
30 juillet 2016

01/06/2016 Caribana Festival, Suisse

Strange Little Birds Tour


1er juin 2016
Caribana Festival
Crans-Près-Céligny

Suisse


Affiche

2016-06-01-suisse-caribana_fest-affiche-2  
2016-06-01-suisse-caribana_fest-affiche-1 


Groupe

Shirley Manson (voix)
Steeve Marker (guitare et clavier)
Duke Erikson (guitare et clavier)
Matt Walker (batterie)
Eric Avery (guitare basse)


 Setlist

1. Empty
    2. Stupid Girl
 3. Special
 4. Blood For Poppies
5.
Automatic Systematic Habit

6. Bleed Like Me
7. Control
8. Why Do You Love Me
9. #1 Crush
10. I Think I'm Paranoid
11. Battle In Me
12. Cherry Lips
13. Push It
14.
Vow
15. Only Happy When It Rains


> 01 juin 2016 - Sur Twitter, Garbage écrit: "Merci à tous les fans Suisses de Garbage d'être venus nous soutenir au @caribanafest. Mon concert préféré en Suisse à ce jour".
2016, June, 1st - On Twitter, Garbage writes: "Thanks to all Swiss garbage fans for coming out to support us @caribanafest. My most favourite gig in Switzerland to date."

2016-06-01-suisse-caribana_fest-twitter-1 


Concert
 2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-2 2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-3 
2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-4 2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-5 2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-6 
2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-7 2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-8 
2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-9 2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-10 2016-06-01-suisse-caribana_fest-01-1  
2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-1 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-2  
2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-3 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-4 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-5 
2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-6 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-7 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-9 
2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-10  2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-12 
2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-11 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-8 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-14  
2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-13 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-15 2016-06-01-suisse-caribana_fest-02-16 


- live:  Vow -

 


Backstage

2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage-1 

- Interview-
2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap01 2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap02 2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap03 
2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap04 2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap05 2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap06 
2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap07 2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap08 2016-06-01-suisse-caribana_fest-backstage_interv-cap09  



Review

Garbage Caribana 2016
en ligne sur Alex Concert Photography

Pour son ouverture 2016, le Caribana a ouvert sa grande scène à l'Ecosse et à deux de ses chanteuses les plus connues. Après Amy MacDonald venue débuter sa tournée annuelle  des festivals européens, c'est surtout le retour de Garbage après son passage au Paléo 2012.
  Dès les premières notes de la bande d'intro, le groupe donne le ton d'un set qui se voudra énergique et sans fausse note, avec surtout un son monumental. Cela commence avec le nouveau single Empty vite suivi d'un rassurant Stupid Girl (vieux de plus 20 ans !) puis de Special. Après le premier morceau Shirley Manson enlève son manteau et fait le show pour les photographes, faisant découvrir au public sa tenue du soir : petite robe et chaussures de ....boxe.
  Il faut dire que la chanteuse est la principale arme de séduction de Garbage. Si le groupe joue bien (malgré un faux départ en milieu de set), tous les regards sont tournés vers Shirley Manson, qui en plus est d'humeur communicative avec le public. Elle n'hésite ainsi pas à demander à la foule si quelqu'un veut bien lui prêter un élastique pour les cheveux entre deux morceaux, à saluer la prestation de sa fellow countrywoman Amy ou encore à tenter d'expliquer la curieuse genèse de Cherry Lips.
  La setlist du soir est un bon mélange de tous les albums, tous sauf le nouveau dont seul Empty sera joué ce soir. Dommage à 10 jours de sa sortie de ne pas avoir profité de l'occasion pour faire découvrir un ou deux autres nouveautés.
  La soirée passe très vite et on se retrouve rapidement avec un dernier morceau très attendu Only Happy When It Rains. Heureusement le ciel menaçant n'entend pas faire plaisir à Shirley Manson (Si elle était revenue le lendemain elle aurait été en extase vu les trombes d'eau qui sont tombées).
  Comme pour Amy MacDonald, il n'y aura aucun rappel. Dommage car comme il n'y avait aucun groupe après sur cette scène, cela semblait envisageable Psychologiquement, il vaut mieux jouer 12 morceaux puis revenir pour 3 que d'en faire 15 de suite et rallumer la lumière (à méditer).
  Setlist : Empty ¦ Stupid Girl  ¦ Special ¦ Blood for Poppies ¦ Automatic Systematic Habit ¦ Bleed Like Me ¦ Control ¦ Why Do You Love Me ¦ #1 Crush ¦ I Think I'm Paranoid ¦ Battle in Me ¦ Cherry Lips ¦ Push It Wov ¦ Only Happy When It Rains 


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand. 

Enregistrer

30 juillet 2016

Garbage: A Darker Religion

Garbage: A Darker Religion
Author: Mark Freeth

garbage_a_darker_religion-cover Date de sortie: octobre 1997
Broché 64 pages
Langue: anglais
Dimensions : 22,3 x 0,8 x 22,3 cm
Éditeur: Omnibus Press
ISBN-10: 0711967822
ISBN-13: 978-0711967823
Prix éditeur: 7£99 (environ 9 Euros)
Ou le commander ? sur amazon 

Description: Biographie illustrée non officielle du groupe.

Chapitres:
A Darker Religion - introduction
A Stroke of Luck - history
Alien Sex Fiends All - thumbnails biographies
I only listen to the sad sad songs - That sound
Torn Apart - singles, albums & live reviews
Supervixen - Women in rock
As Heaven is Wide - conclusion
Discography / Bibliography

> visuel
garbage_a_darker_religion-p01 garbage_a_darker_religion-p02 garbage_a_darker_religion-p03 
garbage_a_darker_religion-p04 garbage_a_darker_religion-p05 garbage_a_darker_religion-p06 
garbage_a_darker_religion-p07 garbage_a_darker_religion-p08 garbage_a_darker_religion-p09 
garbage_a_darker_religion-p10 garbage_a_darker_religion-p11 garbage_a_darker_religion-p12 

Mon Avis en Bref... 
Un petit livre sympathique, présenté en chapitres (titrés par leurs chansons), qui retrace l'histoire du groupe: formation, biographie de chacun des membres, leur chanson (du 1er album) -le tout avec extraits d'interviews, mais aussi quelques critiques de concerts, des analyses musicale et de la culture du rock féminin, et des anecdotes. L'ensemble est illustré de jolies photos en couleur et noir et blanc du début de la carrière du groupe (livre édité en 1997); des photos officielles en studio et en live.


Vous avez le livre ?
Apportez votre critique, votre avis ou votre note (/10)
Do you have the book ?
Gives your opinion, review or note (/10)

Enregistrer

30 juillet 2016

A Garbage singer meets a garbage writer

noisey_logo

 Shirley Manson Asked Me Out for Sushi for Some Reason
First Dates

July 28, 2016 - By Dan Ozzi -
NOISEY Music by Vice

noisey-shirley-manson 
Photos: Rebecca Miller

Most of the first dates I’ve been on have been granted to me through some pathetic combination of pity, desperation, and outright trickery. One time, I borrowed my friend’s cute dog to land me a sympathy date. Another time, I helped a woman move and then just sort of hung around her new apartment for several hours until she was hungry enough to let me buy her dinner. But only one woman has ever spared me the humiliation by asking me out on a date: Shirley Manson.

Before last year, I’d never met or spoken to the Garbage frontwoman. I knew her only through her music videos, particularly the one for 1995’s “Only Happy When It Rains,” which was on constant MTV rotation in my early teens, and which I remember being a novel break from the long line of dude-heavy alterna-rock acts like Pearl Jam and Red Hot Chili Peppers. But that was as far as our interactions went—me watching her through a TV screen while she was being a rockstar and I was burning my acne-ridden face on Hot Pockets. Then eight months ago, that changed.

Through the magical and often confounding medium of Twitter, Shirley tweeted the following at me from the band’s account, unprompted: “I’d like to meet you. You remind me of someone I used to know.” This was odd, I thought, but weirder things happen on Twitter. Sometimes people search for Ozzy Osbourne and mistakenly find me, and then scold me for leaving Sharon, for example. So I let it go, assuming she meant to direct it toward someone else.

But then two months later, another message arrived from her, this one even more cryptic: “I was serious.”

“About what?” I replied, with a lump in my thro@t.

“About you.”

Well that’s weird and also sort of terrifying, I thought. Who did I remind Shirley Manson of? And why did she “used to” know them? What happened to this person? Did she kill them? Was she planning on killing me next? I had so many questions. Fortunately, my colleague Kim helped me answer them.

noisey-2 

Kim flew to LA recently, where Shirley lives, to film an interview about Strange Little Birds, Garbage’s first album in four years, and sure enough, Shirley inquired about me. “Do you work with Dan Ozzi?” she asked. “I’m such a fan of his. I love his writing and I think he’s so smart and funny and also handsome, not in a traditional way, but he has unique facial features that give him a distinct, unconventionally attractive quality that more women should appreciate.” (I got all of this conversation secondhand, so I’m taking a few small liberties with the specifics of what was said. But the main takeaway was: She likes my writing.)

Shirley told Kim that she wanted to meet me, and Kim suggested she go on a First Date interview with me, a series wherein the writer and the artist pair up for a cutesy mock-date. Shirley was totally game, Kim told me. I was less keen, though, since the last First Date I went on—with my longtime crush and possible soulmate Natalie Imbruglia—landed me on Jezebel, which scolded “a writer” (assuming they meant me) for framing the interview with her as a date. But when Shirley fucking Manson asks you out for a night on the town, you’d best oblige her, right?

When her publicist reached out to me to set it up, I offered to do my gentlemanly duties and make a reservation at an upscale dining establishment. My first choice was the Rainforest Cafe, not only because its thematic similarities to her aforementioned hit single would provide me with a hilarious ice-breaker, but because their Jungle Safari Soup™ is simply to die for. But no, he told me, they had already confirmed a time at a sushi restaurant in lower Manhattan. All I had to do was show up. So I did, a few minutes early, which brings me here.

As I sit at the counter waiting for her, downing refills of water and skimming a menu full of items that in no way can I afford, I consider how surreal it is that Shirley Manson, who is scheduled to make a national television appearance on Jimmy Kimmel later this evening, would take the time to voluntarily meet with some dumb writer. Music journalism is not a particularly glamorous field. In fact, for the last several years, I’ve had my parents under the impression that their only son is a middle manager at RadioShack. Not that that’s any better or worse of a career choice, but at least they understand what the gig entails. So for the life of me I couldn’t understand why she would want to waste a perfectly good evening hanging out with some word jockey.

noisey-3 

Shirley walks in and is small, but unmissable. Her bright pink hair makes her instantly spottable from across the room. I extend out my hand for the handshake but she walks right through it and wraps her arms around my neck. “Oh come here,” she says, pulling me in tight. “I feel like we already know each other!”

We sit down next to each other and I cut right to the chase with the obvious question: WTF?

“I can’t explain it,” she offers. “I don’t know how I found you. I just read an article you’d written and I thought you were a great writer and your style reminded me of all the journalists like Steven Wells from NME and the music journalists I grew up with. You wrote seriously with good humor at a time when no one’s really writing like that.”

I don't say anything. I just stare blankly at her for a solid minute, occasionally breaking to survey the corners of the room for hidden cameras filming some sort of prank show. Then back at her.

“...You think I’m stalking you,” she says. “I’m serious! You made me laugh out loud.”

The waitress breaks up my confusion to ask what we’ll have and we both order the sashimi special and Shirley gets a beer.

“You know,” I tell Shirley, “I find it funny that you wanted to do this date, since you are a feminist icon, and the last one of these that I did got me hanged on Jezebel.”

Shirley doesn’t read Jezebel, she tells me. “I don’t really subscribe to any female-orientated media anymore,” she says. “I don’t want to be in the ghetto. I want to be playing in the big pool. I feel that more and more, women are getting pushed out into the margins. Even at Glastonbury, they said they were gonna do an all-female stage… fucking pissed me off. Just invite female artists to play on stage with the big boys. Otherwise, I think it’s really destructive. So I don’t really buy female magazines. I know that sounds really pompous, but I feel worried about how we’re educating young women and that bothers me. I think it works in the system’s favor to have women divided from men.”

Then she takes a swig of her beer, flashes me a wonderfully devilish look, and says, “But anyway, you can tell Jezebel to suck it because I asked you out on this date and not the other way around.”

noisey-4  

Most of the musicians I interview are more guarded than this. They have to be. Anything they say is liable to be quoted out of context, wind up on lazy shame-porn blogs, and earn the ire of an overly sensitive internet mob. So hearing a celebrity, let alone a female one, be this deliberately outspoken is so refreshingly rare. I ask how she was able to get so far in her career without pandering or mincing her words.

“I just came at a time where, in a blip in culture in the history of music, alternative voices became the flavor of the day, and it was very brief,” she explains. “And we managed to sneak in and enjoy that glorious moment where anyone with an opinion was given space, and pop artists, for the time being, were relegated to the background. Just got lucky. I doubt it’ll ever repeat itself.”

What sparked your interest in feminism in the first place?

“When I grew up, my dad was the earner, but my mom was the real alpha in the family. She had to ask my dad for my housekeeping money. And I remember as a young child that it really fucking bothered me, that my mom, who was a queen, had to go groveling to my dad. I think it started there. I also always had positive male role models. I love men. I don’t want to spend my whole time surrounded by women. And I don’t believe our culture should be a matriarchal one, either. I’d like a nice balance, thank you very much.”

Since the Edinburgh-bred singer is coming off her first stretch of tour dates in a while, her voice is still a bit raw, and she keeps cracking herself up into coughing fits. She is 49, but “could give a flying fuck” about age and appearances, and tends to go for men who value intelligence over beauty. “But it’s easy for me to say that,” she notes. “I wasn’t born with a typical cliche of a female body—didn’t have the big tits, didn’t have the huge arse, wasn’t curvy. So I’ve never really relied on my body.” She shrugs and flicks a piece of salmon into her mouth with her chopsticks. “Who cares?”

noisey-5 

Just about the only thing I know about being a good date is that you should keep the questions about your companion coming, and put on a very concerned face to demonstrate that you are good as hell at listening. But Shirley makes it impossible. She has come prepared with a long list of questions about me that she wants answered. She asks about what school I went to, what I studied, where I grew up. I field her queries, and then, like a good date, quickly try to turn things around. “How about you?” I ask.

“Eh, I flunked out of school,” she says, waving her hand dismissively. Then, in the same breath, she spins the conversation right back to me: “So how did you end up becoming a professional journalist?”

“I don’t know. I’ll let you know when I do,” I say jokingly, but also entirely seriously. “Does that answer all of your Dan Ozzi-related questions?”

“No,” she says and smirks. “Some of them, though.”

“So how am I doing so far on this date?” I ask.

“Really good,” she says, with seemingly no traces of sarcasm.

I ask her how this compares to other dates she’s been on, and she swears that she’s never been on a date, ever. She’s always just met men through circumstance—at parties or clubs or working with them—but she’s never been out on a proper date, which puts so much pressure on me that had I known this yesterday, I probably wouldn't have slept last night.

Looking over the dessert menu, we realize we both have a fondness for mochi ice cream and decide to be adorable and split some. “One order, two spoons,” she tells our waitress.

Picking at our green tea ice cream, the vibe turns unexpectedly deep very quickly. We talk about love and death. She tells me that her greatest fear in life is seeing her friends die before her and I tell her that’s mine as well (even though my actual greatest fear is the Chupacabra). She instantly feels like someone I’ve known for years and accomplishes the impossible in getting me to drop my Ironic Guy facade for long enough to have a meaningful conversation. We crack into the subject of past relationships and dish about exes. I confess my “feelings” to her about breakups I've been through and she tells me I’m afraid of setting myself up to get hurt, which I realize is fully accurate. Suddenly I find myself telling her things that I’ve never admitted to anyone before, or maybe even admitted to myself. It was like she had been playing her own game of 21 Questions about me this whole time and had deduced enough information to solve the puzzle. I feel myself looking into unexplored corners of my dumb heart. Shirley Manson wields that power—to make a person to feel so comfortable, yet so vulnerable. If she likes them, that is.

noisey-6 

Just as I feel safe enough with her to either openly weep or volunteer all of my credit card numbers, she smacks her palm down on the counter in victory. “I knew you were a sensitive boy!” she exclaims. “I fucking knew it.”

This snaps me back to reality and I look at my watch to find that over two hours have passed. The sun has set and all of the restaurant patrons who were around us when we arrived are long gone. We decide to split, but first, Shirley hands me her phone and tells me to put my email address in it.

She and I exchange messages over the next few days. She recommends some books I’d like, which I immediately go out and purchase, and we make plans to meet up when I’m next in LA. She ends the last response with something that seems like a compliment, but I now know her well enough to understand that it's a brag, albeit a questionable one. “I have really good taste in men.”

Dan Ozzi is on Twitter - @danozzi

Enregistrer

26 juillet 2016

14/11/1995 Axis, Boston, USA

Garbage Album Tour


14 novembre 1995
Axis
Boston, Massachusetts

USA


Groupe

Shirley Manson (chant, guitare)
Steeve Marker (guitare et clavier)
Duke Erikson (guitare et clavier)
Butch Vig (batterie)
Daniel Shulman (guitare basse)


- Première partie: Acetone -


Setlist

1. Supervixen
2. Stupid Girl
    3. My Lover's Box
   4. As Heaven Is Wide
5. Queer
6. Subhuman
7. A Stroke Of Luck
8. Fix Me Now
9. Trip My Wire
10. Only Happy When It Rains
11. Vow


Concert

- captures -
1995-11-14-boston-usa-cap_queer-01 1995-11-14-boston-usa-cap_queer-02 1995-11-14-boston-usa-cap_queer-03 
1995-11-14-boston-usa-cap_queer-04 1995-11-14-boston-usa-cap_queer-05 1995-11-14-boston-usa-cap_queer-06 
1995-11-14-boston-usa-cap_queer-07 1995-11-14-boston-usa-cap_queer-08 1995-11-14-boston-usa-cap_queer-09 

- live:  concert - 
 


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand. 

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Publicité
Publicité
26 juillet 2016

13/11/1995 Irving Plaza, New York, USA

Garbage Album Tour


13 novembre 1995
Irving Plaza
New York City, New York

USA


Groupe

Shirley Manson (chant, guitare)
Steeve Marker (guitare et clavier)
Duke Erikson (guitare et clavier)
Butch Vig (batterie)
Daniel Shulman (guitare basse)


- Première partie: Acetone -


Affiche

1995-11-13-ny-usa-affiche 


Setlist

-?-


Review

Rock In Review
Published: November 18, 1995 - online The New York Times

Mysterious Self-Possession And Multiple Personalities Garbage Irving Plaza
  With the right production and vocal delivery, a rock song can sound like a universal truth; a misfire can turn that truth into a cliche. Garbage, a five-member band that has just released its debut album, "Garbage" (Almo Sounds/Geffen), let good songs fizzle when it performed on Monday night.
  Garbage's drummer is Butch Vig, who has produced landmark alternative-rock albums by Nirvana and Smashing Pumpkins. On "Garbage," Shirley Manson sings with mysterious self-possession, turning herself into a temptress and an avenger, a dominatrix and a heartbroken lover. The music surrounds sure-footed riffs with throbbing, buzzing, piercing sonic apparitions, a blend that emulates an English band, Curve.
  Onstage, Garbage couldn't match its studio illusions. Hopping up and down and fiddling with her hair, Ms. Manson was gawky and unconvincing. Although she occasionally reclaimed the album's mixture of sultriness and threat, she generally sang flat; her uninspiring delivery revealed the lyrics' over-reliance on religious imagery. The band, abetted by canned material, provided ample ominous noise, but by opening each song with its designated electronic effects, it made the music seem formulaic; too many songs sounded like variations on Blondie's hit "Call Me." Garbage needs practice to make its songs more persuasive.
  Acetone, which opened the show, finds virtue in sloth. Its songs are quiet, languidly strummed California psychedelia, like Neil Young sleepwalking. In practical terms, Acetone was an ideal opening act; it didn't interfere with conversation. JON PARELES


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand. 

Enregistrer

Enregistrer

26 juillet 2016

11/11/1995 Cafe Campus, Montreal, Canada

Garbage Album Tour


11 novembre 1995
Cafe Campus
Montreal, Quebec

CANADA


Groupe

Shirley Manson (chant, guitare)
Steeve Marker (guitare et clavier)
Duke Erikson (guitare et clavier)
Butch Vig (batterie)
Daniel Shulman (guitare basse)


- Première partie: Acetone -


Setlist

-?-


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.

26 juillet 2016

10/11/1995 Opera House, Toronto, Canada

Garbage Album Tour


10 novembre 1995
Opera House
Toronto, Ontario

CANADA


Groupe

Shirley Manson (chant, guitare)
Steeve Marker (guitare et clavier)
Duke Erikson (guitare et clavier)
Butch Vig (batterie)
Daniel Shulman (guitare basse)


- Première partie: Acetone -


Setlist

1. Supervixen
2. Stupid Girl
    3. My Lover's Box
   4. As Heaven Is Wide
5. Fix Me Now
6. Subhuman
7. A Stroke Of Luck
8. Trip My Wire
9. Queer
10. Only Happy When It Rains
11. Not My Idea
12. Vow

Rappel / Encore
13. Milk
14. Girl Don't Come


Concert

> Ticket d'entrée
1995-11-10-canada-toronto-ticket-1 

- live sonore:  A Stroke of Luck -


© All images are copyright and protected by their respective owners, assignees or others.
copyright text by GinieLand.  

Enregistrer

Enregistrer

26 juillet 2016

Wallpaper Shirley Manson 7

wp-shirley-deviantart-3 

> source: deviantart

26 juillet 2016

Rock Sound, Décembre 1996

garbage-mag-1996-12-rock_sound-n42-france Rock Sound
n°42
pays magazine: France

date: décembre 1996
Couverture "1996: un bon cru pour Garbage, Oasis, Metallica"
article de 3 pages (interview du groupe)
Photographies de Richard Bellia, prises en backstage du concert donné au Festival de La Route du Rock le 18 août 1996 à Saint Malo.

garbage-mag-rocksound-1996-12-page_cover-1  

> sommaire
garbage-mag-rocksound-1996-12-page_sommaire-1 

> article
garbage-mag-rocksound-1996-12-page-article-1 garbage-mag-rocksound-1996-12-page-article-2 garbage-mag-rocksound-1996-12-page-article-3 

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Publicité
Publicité
1 2 3 > >>
Visiteurs
Depuis la création 67 369
Publicité
Derniers commentaires
Publicité